Kuźnia Gniewu - uniwersum

Awatar użytkownika
Asirra
Senatorium Imperialis
Posty: 87
Rejestracja: 06 sie 2017, 20:43

Kuźnia Gniewu - uniwersum

#1

Post autor: Asirra » 04 kwie 2018, 14:32

- Ten świat nie jest taki, jakim go zapamiętałeś wędrowcze.

Stary Mad siedział spokojnie pykając swoją fajeczkę w gospodzie "Ilmater Obrońca". Powolne, leniwe kółeczka dymu wędrowały pod sufit, rozbijając się na krzyżowym belkowaniu stropu, uderzając w suszone pęczki tojadu, czosnku i łopianu, zawieszone na długich niciach powlecznonych srebrem. Kilka głów odwróciło się w stronę starego Pieśniarza, przysłuchując się z uwagą, przerywając ciężkie milczenie, od którego cała gospoda zdarzała się uginać.

Obrazek
- Przez prosty lud z Dolin otaczani nieufnością czarnoksiężnicy z Thay poszukują niedaleko zapomnianych ruin Candemaru. To takie starożytne elfie państwo, kiedyś tu egzystowało i rozwijało się prężnie, teraz ciężko znaleźć choćby kamienie z ich słonecznych dróg. Kapłani Torma przemierzają chłodne, błękitne piaski wokół Morza Księżycowego, walcząc z wychodzącymi z wód Jarrimami. A w Górach Solnych, tam, daleko na północ, krasnoludzcy tarczownicy walczą z wpływami orków i goblinów. Starzy królowie wciąż wierzą, że uda im się uwolnić z wpływów zielonoskórych ich kraj. Szaleńcy...
Ty natomiast wędrowcze pytasz mnie kogo można tu odnaleźć. To powiem ci tak. Każda istota tego świata, jaka do głosy ci nie przyjdzie mogłaby zamieszkiwać te ziemie i mieć swój plan na istnienie. Bohaterów jak ty jest niemało... nie, nie unoś się młodziku. To szczera prawda. Przecież jestem Mad, Pieśniarz Zapomnianych Krain. Znam każdą legendę tego świata. Siadaj. Nie, nie tam. Tu bliżej, przy ogniu, razem ze mną. Siadaj. I słuchaj.

Świat ten, to tzw. "random fantasy". Znajdziecie w nim wiele nawiązań do D&D, urywki ze świata Diademu, mrok Warhammera i mitologię zaczerpniętą z Poza Czasem. Będziecie walczyli z bestiami, które znaleźć można na naszej Ziemi, jak i w zapomnianych czeluściach Tolkienowskiego uniwersum. Bo to random fantasy, świat bez ograniczeń, który klimatem opowieści nawiązuje do heroic fantasy. A więc będą mityczne skarby i zaklęte bestie, negocjacje z Liczem i walka nad przepaścią pełną lawy. Góry złota, rany i uzdrawiające zaklęcia, fanatycy i obłąkani kultyści. Nie przywiązujcie się bardzo do jednego uniwersum, bo natkniecie się w nim na istoty, których nie spotkacie nigdzie indziej.
Coś jednak trzeba wybrać, prawda? Na potrzeby przygody "Kuźnia Gniewu" świat ten najbardziej skłania się ku D&D i Diademowi ze znanych uniwersów.


Kim można grać?


Obrazek
Zostawiam wam w tej kwestii niemal absolutną dowolność. Jesteście herosami. Bohaterami, którzy już jakiś czas (może nie lata, ale jednak już chwilę) przemierzają niebezpieczne gościńce, w poszukiwaniu chwały, bogactwa i rozgłosu. Koncept postaci powinien zakładać rasę, klasę postaci i (chociaż niekoniecznie) zawód. Dla przykładu, elficki druid - treser bestii; krasnoludzki strzelec - inżynier; gnomi złodziejaszek - cyrkowiec etc. Oczywiście to bardzo uproszczone, prawda?
Dla ułatwienia podaję poniżej spis ras i klas - ale nic nie stoi na przeszkodzie by wynegocjować własną, unikalną mieszankę!

RASY
  • ludzie
  • krasnoludy
  • elfy
  • gnomy
  • niziołki

KLASY
  • Barbarzyńca
  • Bard
  • Czarodziej
  • Druid
  • Kapłan
  • Kupiec
  • Łotr
  • Mnich
  • Paladyn
  • Łowca
  • Wojownik
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2018, 15:12 przez Asirra, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Asirra
Senatorium Imperialis
Posty: 87
Rejestracja: 06 sie 2017, 20:43

Re: Kuźnia Gniewu - uniwersum

#2

Post autor: Asirra » 04 kwie 2018, 14:53

Mechanika
A co z mechaniką zapytacie? Otóż gramy na bardzo uproszczonej mechanice. Każdy z was wybierając klasę postaci i jej rasę otrzymuje wachlarz umiejętności, typowych dla danego zawodu i rasy. W ten sposób Łowca otrzymuje np tropienie, zastawianie pułapek (typu sidła, wnyki), łucznictwo, zna się na lesie i zwierzętach. Wojownik natomiast dostanie walkę, parowanie i blokowanie, taktykę i strategię a Czarodziej - umiejętność rzucania czarów, tworzenia magicznych przedmiotów, wiedzę o magii i bestiach z innych wymiarów.
W dziale "Rasy" jest to samo. Elfy z natury są zwinniejsze i mają talent do łuku i magii, krasnoludom nikt nie dorówna w górnictwie i metalurgii oraz wytrzymałości, a niziołki grają na nosie innym swoją szybkością i lepkimi paluszkami, które pomagają łotrzykom. Każda rasa ma swoją kombinację.

Oczywiście, wypisywanie całej listy umiejętności szczerze powiedziawszy nie ma większego sensu. Dlatego w szkicu kart postaci w sekcji "umiejętności" wpiszcie wszystko, na czym wasza postać się zna bardziej, niż w absolutnej podstawie. Każdy z was umie liczyć, jeździć konno, pogada z ludźmi czy napije się w karczmie. Jeśli chcecie być w czymś na prawdę dobrzy - wpiszcie to w tamtej sekcji, a powyższe przykłady niech będą dla was pomocą.

Pod każdym postem proszę was, byście wykonywali rzut 5d10. Automatycznie i zawsze. W ramach potrzeby będzie to rzut na walkę, przegadywanie, przeszukiwanie, tropienie, spostrzegawczość, splatanie magii, rzucanie się na ratunek towarzyszowi... a gdy nic się nie będzie działo - będą to rzuty na ukryte rzeczy MG ;) Nic się nie zmarnuje.

Ponadto oczywiście obowiązuje karta postaci ^-^ Mam swój wzór kart, którzy niektórzy mogą znać z wiedźmińskiej sesji. Oto ona:

Imię - połączone z miastem pochodzenia. Może być to też przezwisko czy inny pseudonim, którym posługujecie się na co dzień.

Rasa / Klasa - kim jesteście w tym aspekcie mechanicznym?

Wiek - ile lat macie, na ile wyglądacie? Czy jesteście w swoim mniemaniu starzy już, czy tryskacie energią?

Wygląd - opiszcie się jak wyglądacie w momencie wyruszania po kolejną przygodę (ubrania, pancerz, wyposażenie widoczne etc.)

Charakter - wszyscy znacie się nie od dziś i co nieco o sobie wiecie. Może macie jakieś przyzwyczajenia, może macie krótki lont, albo boicie się czegoś? To miejsce by to opisać.

Historia - skąd pochodzicie, co pamiętacie z czasów, zanim poznaliście po raz pierwszy kompanów z drużyny? W jakiej społeczności się wychowaliście? Kim jesteście na co dzień? Macie rodzinę, psa, a może prowadzicie zamtuz? Powodzenia w tapaniu ^-^

Umiejętności - spis tego, co wasza postać umie. Macie nietypowe umiejętności? Może jesteście absolutnymi mistrzami sokponga, albo nikt nie ma wam równych w jedzeniu na czas? Może mimo braku talentu piśmienniczego umiecie tworzyć piękne opowieści, albo znacie wszystkie nazwy gwiazd? Wypiszcie wasze umiejętności - zarówno klasowe, rasowe jak i te niezwykłe, które chcielibyście mieć.

ODPOWIEDZ