1. Bractwo Paladynów
Bez Zakonu Ognia, Dominium Teunotter byłoby tylko zlepkiem zwaśnionych księstw, toczących nieustanne wojny i spory. Księstw które bez potęgi Zakonu dawno padłyby na kolana przed tyranią wyznawców mroku. Sam Zakon zaś, byłby niczym więcej, niż tylko lokalną sektą, gdyby nie jego wierni wojownicy, którzy jako ścieżkę swego życia, swej wiary i służby zakonowi wybrali drogę miecza. Ścieżka ta, obecnie tworząca swoiste siły wewnętrzne Zakonu dzieli się na Straż Ognia oraz Bractwo Paladynów, lecz w tym materiale skupimy się wyłącznie na Bractwie Paladynów, jednoczącym świętych wojowników Ognia.
2. Historia
Pierwotnie, Paladyni nie byli zrzeszeni w żadnej organizacji, a Paladynem zwany był każdy rycerz uzdolniony magicznie na służbie Zakonu. Dopiero u kresu Ery Bogów zostało powołane do życia, mocą edyktu Kapituły, Bractwo Paladynów, zrzeszające wszystkich świętych wojowników Ognia, będących w służbie reformowanej Straży Ognia. Bractwo jest drugim z komponentów Ścieżki Miecza. Powstał również kodeks braterski, regulujący prawa i obowiązki braci, oraz zasady przyjęcia do Bractwa. Pierwszymi braćmi byli wszyscy magiczni wojownicy, służący w szeregach Straży. Każdy następny nowy rycerz, musiał odbyć drogę po ścieżce miecza, wpierw służąc jako Strażnik Ognia, aby okazać się godnym dostąpienia zaszczytu złożenia przysięgi braterstwa.
3. Przeznaczenie
Nadrzędnym celem Bractwa jest obrona interesów Zakonu i Świętej Wiary. Bractwo zajmuję się tropieniem i likwidowaniem szczególnie bluźnierczych i niebezpiecznych heretyków i czarnoksiężników, wszelkiej maści demonów i szczególnie niebezpiecznych potworów. Dodatkowo siły te, zajmują się również sprawowaniem kontroli nad szlacheckimi rodami Dominium, używając różnych form nacisku. Bractwo posiada swoje siły w stolicy każdej prowincji, jak i również trzy duże związki wojskowe na terenie Dominium, mogące reagować na obszarze całego państwa. Paladyni bractwa są również najpotężniejszą ciężką kawalerią na świecie, która umiejętnie użyta, jest w stanie złamać i zniszczyć każdego przeciwnika.
4. Liczebność, struktury i dyslokacja
Bractwo liczy około dwóch tysięcy dwustu braci w czynnej służbie zgrupowanych w jedenastu chorągwiach zakonnych numerowanych cyframi rzymskimi od I do XI. Chorągwie mogą również posiadać nazwy własne związane z miejscem pochodzenia. W skład każdej chorągwi wchodzi pięć czterdziestoosobowych szwadronów, numerowanych znakami od A do E. Każdy szwadron dzieli się na cztery dziesięcioosobowe roty numerowane od I do IV.
Bractwo by działać jak najskuteczniej na terenie Dominium, operuje przede wszystkim szwadronami, rozlokowanymi w każdej twierdzy, stolicy lenna i wielkiej świątyni.
Aby dodatkowo usprawnić działania Zakonu, terytorium Teunotter zostało podzielone na trzy obszary, zwane Komturiami. Na czele każdej z nich stoi Komtur, który jest zwierzchnikiem stacjonujących w danej Komturii sił Zakonu. Dzięki takiemu podziałowi Stolica jest odciążona ze zbędnych i drobnych obowiązków. Istnieją trzy Komturie, są to: Komturia Stolicy, Komturia Zachodu i Komturia Wschodu.
Na obszar Komturii Stołecznej składają się: ziemie stołeczne, Hrabstwo Kotaj, Hrabstwo Auroh, Hrabstwo Alvirad, Hrabstwo Endrak, Ksiestwo Linz, Ksiestwo Velko oraz Ksiestwo Rakeva. Stacjonują w niej następujące chorągwie:
- I i II Chorągiew w Stolicy
- IX Chorągiew: Wybrzeże
- szwadron A parmuk (hr. Kotaj)
- szwadron B dulian (hr. Auroh)
- szwadron C shalar (hr. Alvirad)
- szwadron D kranzberg (hr. Endrak)
- szwadron E cypshire (ks. Linz)
- X Chorągiew: Centrum
- szwadron A opactwo świętego ognia
- szwadron B świątynia światła
- szwadron C świątynia ognia
- szwadron D dunakest (ks. Velko)
- szwadron E kerto (ks. Rakeva)
Na obszar Komturii Zachodu składają się: Księstwo Hagal ze stolicą w Kanevar, Księstwo Cheval, Hrabstwo Velenar, Hrabstwo Ozarram, Hrabstwo Monmar, Ksiestwo Hagal. Stacjonują w niej następujące chorągwie:
- III Chorągiew w Twierdzy Hetto w Hagal,
- V Chorągiew: Zachodnie Fortece
- szwadron A bastion poległych
- szwadron B twierdza ognia
- szwadron C świetlisty bastion
- szwadron D warownia chmur
- szwadron E kar-cog
- VI Chorągiew: Zachód
- szwadron A kenevar (ks. Hagal)
- szwadron B kajani (hr. Velenar)
- szwadron C dalmor (hr. Ozarra)
- szwadron D mirabar (hr. Monmar)
- szwadron E arianis (ks. Cheval)
Na obszar Komturii Wschodu składają się: Ksiestwo Droaam, Księstwo Yvek, Hrabstwo Q'barra, Hrabstwo Andair, Hrabstwo, Viveto. Stacjonują w niej następujące chorągwie:
- IV Chorągiew w Twierdzy Paladynów w Droaam,
- VII Chorągiew: Wschodnie Twierdze
- szwadron A forteca płonącego miecza
- szwadron B świątynia ognia
- szwadron C lodowa pustelnia
- szwadron D ruiny zamku
- szwadron E dębowa warownia
- VIII Chorągiew: Wschód
- szwadron A selamar (ks. Droaam)
- szwadron B eves (ks. Yvek)
- szwadron C segasz (hr. Andair)
- szwadron D zammisar (hr. Q'barra)
- szwadron E arilynn (hr. Viveto)
Chorągiew XI jest przeznaczona do dyspozycji Wielkiego Komtura, jest ona rozporoszona po terytorium całego Dominium i nie tylko. Są to wszelacy agenci terenowi Zakonu, urzędnicy, oficerowi wojskowi, wyspecjalizowani Łowcy Czarownic, bracia wykonujący specjalne misje dla Kapituły i Rady, dowodzący Batalionami Straży bądź współpracujący z oddziałami specjalnymi Straży.
Do powyższych sił nie wliczana jest starszyzna Bractwa, generalicja, instruktorzy, jeźdźcy gryfów ani wszyscy ci Bracia, którzy ze względu na swój wiek odeszli w stan spoczynku.
5. Hierarchia dowódcza
Rotą Paladynów dowodzi rotmistrz Bractwa, może nim zostać każdy brat który dowiódł swych wartości przywódczy w Straży, niezależnie od rangi.
Szwadronem dowodzi wachmistrz Bractwa, nim również może zostać każdy brat niezależnie od rangi, awansując z szarży rotmistrza. Jest to najwyższa dostępna szarża dla rycerza.
Chorągwią dowodzi chorąży Bractwa, zostać nim może co najmniej paladyn, dodatkowo w ramach zastępcy dowódcy występują majorowie kawalerii, oraz gdy chorągiew współpracuje z batalionem Straży, pojawia się major piechoty, dowodzący tymże Batalionem.
6. Rada Bractwa Paladynów
Rada Bractwa składa się ze wszystkich Obrońców Wiary Zakonu oraz tych Mistrzów Miecza, którzy dowodzą chorągwiami. Rada stanowi organ doradczy i wykonawczy dla Kapituły Zakonu. Rada obraduje w pełny składzie tylko w sytuacjach nadzwyczajnych, na co dzień, bractwu jak i całej ścieżce miecza przewodniczy pięcioosobowa, obieralna starszyzna. W skład starszyzny wchodzą: Komtur Wschodu, Komtur Zachodu, Komtur Stolicy, Starszy Instruktor i Wielki Inkwizytor. Siedzibą Starszego Instruktora jest Opactwo Świętego Ognia, do którego trafia każdy rycerz pragnący zostać paladynem. Natomiast Wielki Inkwizytor przebywa w Świątyni Światła gdzie nadzoruje badania nad siłami mroku i szkoli Paladynów do walki z nimi, samemu będąc mistrzem w tej sztuce.
Starsi wybierani są przez ogół Rady Bractwa i akceptowani na stanowisku przez Kapitułę. Każdy członek Rady może poprzeć dowolnego innego członka jako kandydata, kandydat o największym poparciu otrzymuje daną pozycję. Pozostają na stanowisku do śmierci lub rezygnacji, ewentualnie do odwołania przez Kapitułę. Rada zbiera się w Stolicy Dominium lub konferuje poprzez magiczne komunikatory.
7. Wielki Komtur Na czele starszyzny zaś stoi Wielki Komtur, będący zastępcą oraz doradcą Wielkiego Mistrza w zarządzaniu państwem oraz przewodzący siłom zakonnym. Jego głównym obowiązkiem jest odpowiedzialność za całość sił zbrojnych Królestwa, ich liczebność i przygotowanie. Każdy Książę i Hrabia odpowiada przed nim za swoje korpusy, ich stan i przygotowanie. Gdy otrzymają stosowne wezwanie, ich obowiązkiem jest powierzenie swych armii pod dowództwo Wielkiego Komtura. Na jego barkach spoczywa obrona ziem Dominium przed wrogiem zewnętrznym jak i wewnętrznym, co za tym idzie, jest odpowiedzialny za utrzymanie w gotowości wszystki terytoriów zakonnych i twierdz granicznych jak i utrzymanie sił Bractwa w Komturiach, w czym oczywiście pomagają mu Komturowie.
8. Szkolenie Główny ośrodkiem szkoleniowym Bractwa jest Opactwo Świętego Ognia, tam szkolą się kandydaci na rycerzy, czy też rycerze uczą się paladyńskiej magii, tam też Paladyni konsekrują po raz pierwszy swe ostrza z rud magicznych.
Każdy oficer Straży przed złożeniem przysięgi braterstwa przechodzi wszystkie wymagane szkolenia wyrównujące, zależnie od braków kandydata szkoli się go, czy też doszkala w jeździectwie i walce z siodła, tak aby nie odstawał poziomem swoich umiejętności od standardów Bractwa. Kandydatów zapoznaje się również z różnymi taktykami stosowanymi przez paladynów w różnych dziedzinach ich działań. Gdy kandydat przejdzie wszystkie wymagane szkolenia i testy pomyślnie, składa oficjalną przysięgę braterstwa przed kapitułą i radą na Placu Przysięgi stając się pełnoprawny członkiem Bractwa.
9. Uzbrojenie, konie Każdy nowy rycerz bractwa po złożeniu swej przysięgi braterstwa, będącej uzupełnieniem poprzednio składanych ślubów zakonnych, dostaje od Zakonu miecz stworzony specjalnie dla niego z rud magicznych, który wraz z rozwojem swojej kariery w zakonie będzie mógł konsekrować nadając mu magiczne właściwości, pełną zbroję płytową, dostęp do zakonnych stadnin gdzie wybierze swojego wierzchowca oraz comiesięczne uposażenie, na wszystkie inne potrzebne rzeczy, które brat może nabyć we własnym zakresie. Do dyspozycji paladynów są również zbrojownie zakonne, z wyspecjalizowanym sprzętem do walki z istotami magicznymi, magusami czy pomiotami mroku, którego koszty pokrywa Bractwo.
Bojowe rumaki paladynów hodowane i szkolone są w zakonnych stadninach w księstwie Phobos. Potężne, masywne i waleczne konie bojowe, są doskonałym uzupełnieniem każdego zakonnego rycerza, tworząc duet któremu nie jest w stanie sprostać żadna konwencjonalna siła.