[Dominium] Magia

Awatar użytkownika
Legion
Administrator
Posty: 36
Rejestracja: 26 cze 2017, 21:42

[Dominium] Magia

#1

Post autor: Legion » 03 sie 2017, 22:03

Wizja magii w Dominium

Obrazek
Wizja magii w Dominium.

Zacznijmy od tego czym jest magia. Magia jest darem. Jest to dar od naszego boga Ognia, to on nauczył proroka Flewusa jak z niej korzystać. Magia to słowo Ognia, imperatyw wprawiający w ruch nasz świat. Magia jest we wszystkim co nas otacza, przepływa przez każde żywe stworzenie, a nawet przez nieożywione przedmioty. Nierozerwalnie związana z magią jest nasza wewnętrzna Iskra Życia, cząstka świętego Ognia dająca nam życie i nadająca cel pod postacią wewnętrznego Płomienia. Wreszcie, magia to siła którą mag może nagiąć do swej woli by tworzyć jak i również niszczyć.
Istnieją obszary na których magia jest silniej obecna niż gdzie indziej, mówimy o nich, że mają silną aurę magiczną. Magom przebywającym na takich miejscach jest o wiele łatwiej czerpać i kontrolować moc, korzystanie z magii w dużo mniejszym stopniu męczy użytkownika, dzięki czemu magus jest w stanie dużo dłużej kreować świat przy pomocy tej wspaniałej siły. Nie tylko ludzie potrafią korzystać z magii, świat przyrody również. Wszelkiej maści zioła rosną o wiele lepiej i szybciej na obszarach o silnej aurze. Istnieją nawet gatunki które rosną tylko w takich miejscach, jak na przykład chimagina.
Zgodnie z ziemskim porządkiem, że wszystko ma swoje przeciwieństwo istnieją również obszary o bardzo słabej aurze. W skrajnym przypadku mogą nawet istnieć obszary jałowe w magię, martwe, pozbawione swojej aury magicznej, a co za tym idzie, życia. Obszary takie nie są naturalne, są sztucznym tworem działalności człowieka. Wielkie i nieudane eksperymenty magiczne zwieńczone jeszcze większymi katastrofami, potężne i gwałtowne magiczne bitwy potrafią wyjałowić ze wszelkiej magii duże połacie terenu na wiele dni, miesięcy a nawet lat. Zdarza się, że czasem magia na taki teren może nie powrócić przez dziesiątki, a nawet setki lat.
Tak jak istnieją obszary o potężnej aurze magicznej, takie jak wielkie świątynie, istnieje również minerał który to wchłania przepływającą przezeń magię. Fakt ten sprawia, że nabiera on wielu wspaniałych i użytecznych cech, takich jak chociażby niespotkana nigdzie trwałość, wzmacnianie po odpowiedniej obórce przepływającej przezeń magii i wiele innych. Minerał ten nazywamy magiczną rudą i tak jak w przypadku aury magicznej istnieje jego całkowite przeciwieństwo. Lapiz magicaenum, bo to oni mowa, potocznie zwany magizanitem, tłumi wszelką magię w obszarze swojego działania, blokuję wręcz możliwość korzystania z magii magom. Oba te minerały są bardzo użyteczne dla naszych świętych wojowników, Paladynów.

Użytkowanie magii.

Jak było wspomniane wcześniej, magia jest nierozerwalnie połączona z naszą Iskrą Życia. Iskrą Życia zwiemy przepływającą przez nas magię, dlatego też każdy człowiek może stać się magiem, lecz by to się ziściło potrzeba wielu lat ćwiczeń i ogromnej dyscypliny. Obecność magii w nas pozwala nam czerpać i kontrolować magię ze świata zewnętrznego lecz wymaga to wielkich umiejętności.

Użytkowanie magii polega na czerpaniu przepływającej przez nasz świat mocy magicznej, następnie ukształtowaniu jej wedle naszej woli i umiejętności po to by wyzwolić zebraną w ten sposób i ukształtowaną przez naszą wolę moc.
Oczywiście, nie jest tak, że mag może czerpać ile chce. Należy pamiętać o tym, że każdy posiada pewne ograniczenie. Ograniczeniem tym jest właśnie nasza własna Iskra Życia. Czarując mag czerpie pewne ilości mocy z niej do kontroli mocy pobranej z zewnątrz. Wraz ze wzrostem potęgi maga rośnie również potęga jego Iskry, jak i maleje jej zużycie podczas czarowania. Mag zbyt mocno zużywający swoją Iskrę po przekroczeniu pewnego progu wyczerpania będzie zużywał swoje siły witalne. Zdarzało się, że podczas bardzo intensywny i długich bitew magowie wręcz znikali w oczach. Ktoś kto dzień temu był wielkim i postawnym mężczyzną, stawał się małym i kruchym starcem, gdyż praktycznie wypalił swoją Iskrę i ciało. Należy również pamiętać o tym, że niedoświadczony magus który spróbuje zaczerpnąć zbyt wiele, stworzyć coś zbyt potężnego w stosunku do swoich umiejętności może nawet stracić życie. Gdy straci całkowitą kontrole nad czerpaniem mocy magicznej może ona wypali całkowicie jego Iskrę Życia.
Ten sposób kontroli czarowania sprawia, że magia męczy. Magia wyczerpuje użytkownika tak jak ciężka praca wyczerpuje górnika, lecz nie tylko fizycznie ale również psychicznie. Im mniej doświadczony mag tym musi bardziej skupiać się nad czerpaniem i co najważniejsze, nad kontrolowaniem mocy. Długie korzystanie z mocy wyczerpuje maga. Im ten bardziej doświadczony, czyli im bardziej potężny, tym dłużej może kontrolować i kreować moc jak i czerpać jej większe ilości niźli nowicjusz.

Regeneracja naszej Iskry Życia polega na czymś bardzo prozaicznym, na odpoczynku. Tak jak górnik po całym dniu pracy potrzebuje snu i odpoczynku, tak i mag po dużym uszczupleniu swoich wewnętrznych zapasów mocy potrzebuje snu by te samoistnie się zregenerowały. Jak było wspomnienie wcześniej magia przepływa przez każde żywe stworzenie, cześć tej mocy zostaje w danej istocie tworząc jej iskrę Życia. Jak można się domyślić, regeneracja Iskry polega na ponownym, samoistnym wchłonięciu przez nią naturalnie przepływającej przez świat magii. Oczywiście istnieją środki wzmacniające naszą witalność i wytrzymałość. Wszelakiej maści narkotyki pobudzające i ich ekstrakty, takie jak chimagina i wyekstrahowana z niej mikstura magii regenerują wytrzymałość magusa, wzmacniając siłę jego Iskry, pobudzając organizm i umysły, usuwając wszelkie otępienie. Po spożyciu takich specyfików, ktoś to nie był w stanie myśleć ze zmęczenia, odżywa jak po kilkunastu godzinnym śnie w kilka chwil. Niestety wiąże się to z pewnym niebezpieczeństwem. Możliwość przedawkowania wiążąca się z utratą kontroli nad sobą jest dla maga jednym z najpoważniejszych. Skręty, susza i inne są mało groźne lecz uzależniające dla osób nie parających się czarostwem, lecz ekstrakty i mikstury spożyte przez osoby nie magiczne mogą je doprowadzić do bolesnej śmierci.

Reasumując, użytkowanie magii polega na czerpaniu przepływającej przez świat magii. Proces czerpania, czyli czarowania mag kontroluje przy pomocy swoich wewnętrznych zasobów mocy, czyli Iskry Życia. Potęgę maga określa się na podstawie wielkości jego wewnętrznych zasobów mocy, czyli na podstawie potęgi jego Iskry. Korzystanie z magii męczy i wyczerpuje. Im mag potężniejszy i bardziej doświadczony, tym trudniejsze i bardziej skomplikowane może tworzyć czary, jak i dłużej korzystać z mocy bez odpoczynku czy zażywania środków wzmacniających. Niedoświadczony mag może łatwo stracić kontrole nad mocą, a co za tym idzie życie. Mag korzystający zbyt długo z magii lub tworzący zbyt potężne zaklęcia w stosunku do swojej mocy może również stracić życie w skutek wypalenia swojej iskry, bądź znacznie zniszczyć swoją witalność.

Szkoły magii.

Nasz Zakon opisuję magię wyszczególniając ją na różne szkoły. Działanie to ma na celu: ułatwienie nauki magom, pomoc w specjalizacji w określonych szkołach, czy też wskazanie zakazanych rodzajów magii. Podstawowy stosowany podział magii dzieli ją na magię białą i czarną. Do tej pierwszej zaliczamy wszystkie szkoły oparte na żywiołach, w tym tą najważniejszą dla naszego zgromadzenia, szkołę magii Ognia. Wszelka magia związana z umysłem, życiem i tworzeniem, mająca pozytywny wpływ na Iskrę Życia wszystkich stworzeń jest również wliczana do białej magii. Do czarnej magii zwanej również mroczną, wliczamy wszelkie działania magiczne niszczące Iskrę Życia żywych stworzeń bądź plugawiące ich Płomień, takie jak nekromancja czy magia śmierci. Demoniczne rytuały, przywoływanie istot z nie naszego świata, nadawanie rozumu magicznym tworom, polegające na tworzeniu sztucznej Iskry. To wszystko wliczane jest w poczet mrocznych sztuk które są surowo zakazane przez nasz Zakon, jako bluźniercze wobec świętości Iskry Życia.
Z kategoryzacją magii wiąże się również spisywanie schematów działań, zwanych zaklęciem, wywołujących dany efekt, zwany czarem. Ma to na celu pomóc młodym nowicjuszom i adeptom opanowanie arkan magii jak i ułatwić przekazywanie wiedzy między samymi magami. Zaklęcia zawierają dokładne opisy wszystkich ruchów, składników, słów czy nawet myśli potrzebnych do wykonania danego czaru, czy też rytuału magicznego. Księgi w których zwarte są opisy zaklęć zwane są grymuarami.

Magiczne artefakty i glify.

Istnieje wiele magicznych artefaktów oferujących szerokie spektrum zastosowań: od wzmacniania użytkownika, przez wspomaganie leczenia, kończąc na tłumieniu magii. Podstawą każdego artefaktu są glify, czyli magiczne słowa które ułożone w zdania zwane runami dają różne efekty. Glify są odwzorowaniem magicznych tatuaży na przedmiotach nieożywionych. Glify rzeźbi się w różnych metalach czy minerałach, następnie wypełnia się je magiczna rudą. Wykonane w ten sposób runy przechwytują płynącą przez nie magie, a ich kształt kieruje jej przepływem wywołując pożądane przez twórcę efekty.

Zapis pierwszego wykładu ze wstępu do magii
sporządzony przez nieznanego studenta

ODPOWIEDZ